Ovi nedostaci su evidentirani prilikom posljednjeg tehničkog pregleda, ali za njihovo otklanjanje potrebna su sredstva koja hronično nedostaju ovoj jedinoj zdračnoj luci u Republici Srpskoj, godinama suočenom s velikim gubicima i gotovo potpunom obustavom aviosaobraćaja.

Jedan od najteže izvodljivih zadataka je i proširenje staze uz pistu, za dodatnih 70 metara, ali je teško izvodljiv budući da ta zemlja nije u njihovom vlasništvu, a za otkup nemaju sredstava.

Međutim, to je obaveza na koju je ukazano u nalazima inspekcije, kao i na potrebu da se dogradi, pomjeri i zamijeni dio zaštite ograde, pojača sigurnost i kupe novi aparati.

Očekuju ih poslovi za koje sada, kako priznaje uprava, mogu samo pokrenuti procedure, a bez intervetne pomoći nadležnog ministarstva i Vlade RS-a, neće moći zadovoljiti sve postavljene zahtjeve inspekcije.

Grant iz entitetskog budžeta za banjalučki Aerodorom na godišnjem nivou iznosi oko 900.000 maraka, a već se intereveniralo ranijih godina da ne bi izgubili međunarodnu dozvolu zbog moguće sudske blokade računa.

I radnici su štrajkovima tražili isplatu plaća u punom iznosu i onih neisplaćenih iz ranijeg perioda, kao i drugih davanja.

Međutim, Aerodrom Banja Luka već odavno je u finansijskim problemima, o čemu dovoljni govori i podatak da je umjesto prihoda, u planu poslovanja za period od 2011. do 2013. godine projektovao gubitke.

Uprava  je imala planova da se uspostave, bar u ljetnom periodu, određene aviolinije, ali za sada je aktivna samo jedna – do Ciriha, koju održava BH Airlines.

 

(indikatorba)

Leave a Reply

*

captcha *