Ovaj konstruktivni plan trebao bi napraviti potpuni odmak od dviju ekstremnih ideja koje uključuju odcjepljenje RS-a ili stvaranja još jednog entiteta. No, ovaj plan uključuje treću ideju koja znači postupno ukidanje entitetske teritorijalne i svake druge podjele BiH i strukturiranje “bruxelleske BiH” koja samo u takvoj organizaciji može ispuniti zakonske i druge kriterije koji se od nje traže. Ovime bi se anulirala i stalna prijetnja odcjepljenja RS-a, daljnja etnoteritorijalizacija kroz stvaranje većinski “hrvatske” jedinice, ali i spriječila bošnjačka nastojanja, prije svega SDA i Islamske zajednice u BiH, da se stvori unitarna država zasnovanu na vladavini većine. Ovakva federalizirana država koja ne bi bila podijeljena etničkim granicama trebala bi osigurati stabilnu demokraciju, zemlja bi se ujedinila politički, ekonomski pa i simbolično, a ojačalo bi se povjerenje i spriječili mogući etnički sukobi.

Regionalizacija zemlje

Svi se slažu kako našu zemlju, u ovakvom kompliciranom uređenju, čeka financijski slom, čemu treba dodati zaostajanje za zemljama regije, ali i neriješeno nacionalno pitanje. Kroz ustroj federalne BiH, ona bi imala Narodnu skupštinu kao najviše zakonodavno i predstavničko tijelo konstitutivnih naroda iz kojeg bi se formirala Vlada BiH kao najviše izvršno i naredbodavno tijelo vlasti. Općine bi dobile veću autonomiju u odlučivanju o praktičnim pitanjima koja se tiču običnog čovjeka, a predviđeno je i njihovo uvezivanje u regionalne odbore koji bi zajednički nastupali prema vladama dviju federalnih jedinica i kroz njih na jaku državnu Vladu. Primjerice, jedan takav odbor koji bi zastupao zapadnu Hercegovinu štitio bi prava Hrvata koji su većina u tom području ili bi takav jedan odbor formiran u istočnoj Bosni štitio prava Bošnjaka. Time bi se stvorila potpuna organizacija potrebna kako za daljnju stabilizaciju države tako i za ispunjavanje europskih (i američkih) principa. Prema ovome planu veliki broj općina trebao bi izgledati potpuno drukčije, kako bi se i na toj razini zaštitila sva zajamčena prava konstitutivnih naroda.

Rješavanje radikalizma

Poznata je namjera SAD-a, ali i Velike Britanije i Njemačke – zemalja koje su najviše uključene u kreiranje vanjske politike Europske unije – da se eliminiraju ekstremne politike u BiH. Najlakši put oslobađanja bh. političke scene od simbola blokade reformskih procesa u našoj zemlji je uhićenje, a budući da su mnogi političari uvelike ogrizli u nelegalne radnje nije ih teško prokazati kao kriminalce. Na kraju sklanjanje nekog političara kao kriminalca neće izazvati otpor u javnosti kao direktna smjena dekretom OHR-a.

Zbog toga je proljetos i podržano formiranje vlasti u FBiH u ovakvom sastavu, pri čemu je “zadatak” SDP-a riješiti se radikalizma među Bošnjacima i očistiti FBiH od vehabističkih i sličnih pokreta koji su u prošlosti uživali čak i javnu potporu među čelnicima SDA i Islamske zajednice BiH.

S druge strane, zadatak šefa SNSD-a Milorada Dodika je riješiti se ekstremnih pokreta i političkih ideja, prije svega onih koji dolaze od SDS-a koji je stvorio ratni zločinac Radovan Karadžić. Obje stranke su već krenule u ispunjavanje tog zadatka “utapanjem” SDA i SDS-a u svoje stranke. Treća “ekstremistička” ideja, ona hrvatska, eliminirana je kroz uvlačenje HDZ-a 1990. u HDZ BiH, a potom njihova zajednička eliminacija iz vlasti u FBiH i većeg utjecaja na kreiranje politike. Krajnji cilj je potpuno marginaliziranje i gašenje nacionalnih stranaka i snaženje ideja socijaldemokracije po uzoru na onu u Njemačkoj ili Švicarskoj, što podrazumijeva i reformiranje i dovođenje svježe krvi u postojeće, “socijaldemokratski” SDP i SNSD.

Medijska kampanja se već zahuktala, posebice nakon signala koji je došao iz međunarodne zajednice da je “vrijeme za ispitivanje očigledne povezanosti političara s podzemljem”. U bošnjačkim medijima se javno linčuju prvaci SDA koji se vežu s najekstremnijim grupama u BiH, osobito nakon tridesetominutnog “rafalanja” vehabije Mevlida Jašarevića po Veleposlanstvu SAD-a u Sarajevu. No, SDA se kroz medije veže i s organiziranim kriminalnim grupama. Osim toga, sumnja se i na približavanje ove stranke globalnima muslimanskim organizacijama, poput Organizacije islamske konferencije, uz posredovanje Turske čija je vanjska politika nakon dolaska stranke AKA na njezino čelo, više okrenuta islamskim zemljama s kojima razvija sve čvršće odnose, nego s EU-om koja ju godinama drži “na ledu” upravo zbog navedenog.

Vapaj prema Rusiji

Ako je suditi po tajnim depešama Veleposlanstva SAD-a koji se svakodnevno pojavljuju na WikiLeaksu, međunarodni dužnosnici već su sortirali obimnu dokumentaciju koja teško kompromitira Milorada Dodika u njegovim “poslovnim aktivnostima”, ali i njegovih najbližih suradnika i prijatelja. Time je Dodik dugoročno ucijenjen od međunarodne zajednice, a ne treba zanemariti ni ekonomsko urušavanje tog entiteta.

>

Izvor: Dnevni-list.ba/KIP.ba

Leave a Reply

*

captcha *