kantonu, u kojim djeluju ovakve škole, ponovo će početi “podjeljeno”. Iako je od Ministarstva obrazovanja FBiH zatraženo da počne pregovore s kantonalnim vladama, s ciljem prenosa nadležnosti u oblasti obrazovanja, s kantonalnih na federalni nivo, do danas u vezi sa tim nije urađeno ništa.

U Stocu, Mostaru, Prozoru, Vitezu, Gornjem Vakufu, Novom Travniku… mališani će se i u septembru i dalje gledati preko ograde. Jedni u jednu, drugi u drugu smjenu. Predsjednik Foruma mladih Stolac Nerin Dizdar kaže za “San” da je ovo za očekivati, s obzirom koliko je vlastima u HNK, ali i u drugim kantonima, uopće stalo da riješe pitanje segregacije djece.

– Njima i odgovaraju podjele i ovakva situacija u Kantonu. Nikome nije u interesu da je riješi. Ovo je nova potvrda da čelnim ljudima Mostara odgovaraju ovakvi torovi jer su svima jasno dali do znanja da su oni begovi, da mogu šta i kako hoće – tvrdi Dizdar. Ističe da je očit primjer Stoca, gdje djeca i dalje idu odvojeno u školu, ali najgore od svega je što se ona hrvatske nacionalnosti, “školuju po planu i programu Republike Hrvatske”.

– Sve je onda jasno o čemu se radi. Hrvatske škole u Stocu nemaju veze sa FBiH, niti sa planom i programom ove države. Tako je godinama i svi zatvaraju oči. Dole je sve nacionalno, od križeva do zastave nepostojeće Herceg-Bosne koja se vijori ispred škola. O ministru obrazovanja Esadu Đeliloviću, suvišno je bilo šta govoriti – kaže Dizdar. On tvrdi da ministar šalje inspekcije u škole da provjere o čemu se zapravo radi, a inspektorima to dođe kao dobar odmor.

– Oni se provrte, naprave ko biva zapisnik u kojem piše da je situacija odlična. Sve dok su nacionalisti na vlasti, u ovom kantonu će sve biti obojeno bojama nacionalizma – kaže Dizdar. Ministar Đelilović tvrdi za “San” da mu nikako nije jasan rad Parlamenta FBiH i zaključci koje donosi.

– Donose odluke i zaključke koje je nemoguće sprovesti u dijelo. Svima je jasno da za ovaj problem kantoni imaju nadležnosti, a na FBiH. Ja bih bio najsretniji da se ovaj problem riješi, ali kako? Osim toga, nije to toliko sporno kako se prikazuje – kaže Đelilović.  Tvrdi da je jedno od rješenja da djeca skupa idu na nastavu, a da nastavu iz nacionalnih predmeta slušaju odvojeno.

– Koga da natjeramo da ide u bošnjačku ili hrvatsku školu ako to ne želi? Zakonom iz 2004. godine koji su usaglasili i u OSCE-u, stoji da djeca imaju pravo da biraju. Sad što je ovo nakaradna država, država u državi, nakaradne organizacije, sve bože sačuvaj, šta ja tu mogu? Ja ne mogu niti hoću da natjeram svoje dijete u Prozoru da ide u hrvatsku školu i uči hrvatski jezik, a živi u BiH. To je apsurdno i neprihvatljivo. Tako isto žele i hrvatski roditelji, jer se ovdje radi o dva nastavna plana i programa – kaže Đelilović.

Smatra da i u Sarajevu postoji ovaj fenomem, samo što je on izražen kroz Katoličke školske centre, te da bi nešto slično i u ovom Kantonu riješilo ovaj, za njega ne toliki problem.U Ministarstvu obrazovanje FBiH, prema riječima ministrice Melihe Alić, urađeno je sve što je u njihovoj mogućnosti.

– Ne mogu niti želim da prihvatim da sam ja dežurni krivac za ovu sitaciju. Mi smo odmah nakon što je Parlament FBiH usvojio  zaključke reagovali i uputili odluku svim onim institucijama koje trebaju da spriječe ovaj problem, te da poduzmu adekvatne mjere – kaže Alić.

Meliha Alić ističe da je u saradnji sa Vladom FBiH formirana posebna grupa koja bi trebala utvrditi kako da se određene ingerencije u obrazovanju prenesu sa Kantona na Federaciju.

– Nažalost, nije urađen veliki pomak. Sve i dalje stoji. Politika u tim kantonina diktira ovaj proces. Mi smo nemoćni. Moje je mišljenje da se ovo trebalo riješiti još prije 12 godina, odmah nakon što su stečeni svi uslovi da djeca mogu skupa pohađati nastavu, sad je već možda i kasno – kaže Alić. Naglašava da njeno Ministarstvo već godina ne podržava škole koje djeluju po principu “dvije škole pod istim krovom” izuzev ako rade zajedničke projekte.

San

Leave a Reply

*

captcha *