“Nezavisne novine” pišu da je u Zagrebu za sutra zakazan sastanak o ovoj temi, na koji su pozvani predstavnici željeznica Hrvatske, Srbije, Slovenije, RS i FBiH, a kao posmatrači predstavnici željeznica iz Crne Gore i Makedonije.

List saznaje da će na dnevnom redu biti nastavak intenziviranja aktivnosti na saradnji Alijanse željeznica Slovenije, Hrvatske, Srbije, FBiH i RS sa mogućnošću priključivanja Crne Gore i Makedonije, a druga tačka je priprema za registraciju preduzeća “Kargo 10”.

Očekuje se da će prvi voz iz ovog zajedničkog preduzeća krenuti 1. oktobra iz Ljubljane, gdje je dogovoreno da bude i sjedište zajedničke kompanije, a u početku će se raditi samo na transportu robe. Kasnije postoji i mogućnost putničkog saobraćaja među zemljama bivše Jugoslavije.

U “Željeznicama RS” su potvrdili da će se odazvati sastanku, dok u “Željeznicama FBiH” kažu da neće jer nisu dobili poziv. Izvršni direktor operacija “Željeznica RS” Dušan Spremo kaže da im je to spas na neki način, jer su se željeznice u regionu “zatvorile u svoja dvorišta i na taj način gubile poslove, jer su postale trome”.

Spremo pojašnjava da će uloga željeznica FBiH i RS biti punjenje robom panevropskog koridora 10, koji prolazi kroz Srbiju, Sloveniju i Hrvatsku te da će se na taj način iskoristiti sistem “Željezničke alijanse” za dobijanje prevoza i preuzimanje tereta.

Izvršni direktor za poslove željezničkog operatera Željeznica FBiH Nijaz Puzić kaže da nisu pozvani na današnji sastanak u Zagrebu, ali da su, svakako, zainteresovani za zajedničku saradnju jer samo na taj način mogu obezbijediti nova tržišta i konkurentije nastupiti na njima.

“Nezavisne” saznaju da će 28. septembra u Sloveniji i na ministarskom nivou biti održan sastanak zemalja koje učestvuju u ovom projektu, jer saradnju u međudržavnim projektima treba da verifikuju i državni parlamenti.
Srna

Leave a Reply

*

captcha *