“Tvoj prijatelj gradi kuću i treba mu pomoć”, “Bože! Pingvin se izgubio. Posvoji ga!”, “Prijatelj te pogodio ovcom. Pogodi i ti njega!”, “Pridruži se mafiji”, samo su primjeri obavijesti koje su posljednjih mjeseci postale prava pošast koja se širi kao kuga po najpopularnijoj društvenoj mreži, Facebooku.

Poklonika Farmvillea, Fishvillea, Mafia Warsa, Vampire Warsa, Cafe Worlda, lunaparka, zoološkog vrta i ostalih online igrica na Facebooku sve je više, ali je i sve više onih koji zbog njih traže nove načine komunikacije. Naime, postalo je gotovo nemoguće komunicirati na Facebooku bez da prije toga ne pročitate što je nekome rekao “kolačić sudbine”, koliko meda su napravile pčele na nečijoj farmi i koga je ugrizao vampir.

Hoćeš li biti moj susjed?
Klasični korisnici Facebooka žale za vremenima kada je glavna sporedna zanimacija na Facebooku bila što je kome rekao vidoviti Milan ili Severina, jer ti su citati barem bili zabavni. Ovce, leptiri, medvjedići, zečići, krave i ribice likovi su koji su zavladali svim profilima, jer svatko se želi pohvaliti da je proširio farmu ili kafić, kupio ribicu ili dobio novog člana svoje mafijaške grupe.

Međutim, voljeli mi to ili ne, ipak postoji nekakav bonton koji se na Facebooku primjenjivao od početka, a u njemu sasvim sigurno ne stoji da je poželjno “spamati” tuđe profile s informacijama kako stoje stvari na našim online biznisima. Time je praktički na neki način izgubljen smisao društvene mreže, jer glavna intencija društvene mjere je povezivanje s ljudima s kojima smo u nekom trenutku izgubili kontakt ili upoznavanje novih ljudi s kojima imamo nešto zajedničko, poput poslovnih i društvenih interesa.

Oni kojima društvene mreže znače upravo to, već odavno su počeli tražiti neke nove načine online komunikacije, jer Facebook danas izgleda poput velikog dječjeg igrališta na kojem je glavna stvar postalo igranje igrica, a manje je važno istinsko povezivanje s ljudima koji su nam iz nekog razloga bitni. Povećavanje broja prijatelja na Facebooku danas se velikim dijelom radi zato jer korisnici žele veći broj članova svoje bande, više susjeda za kafić ili prijatelje koji će im slati hranu za ribice.

Nerijetko se svakom ozbiljnijem korisniku Facebooka događa da prilikom logiranja na naslovnoj stranici ne vidi nijednu korisnu informaciju, jer je postalo važnije dati pingvina na posvanje ili slati cvijeće lančanim mejlovima. Zato danas više nikog ne čudi kada bijesni korisnici postanu pomalo agresivni i na svoje statuse stavljaju prijetnje da će “zapaliti farmu i pobiti sve životinje onima koji im još samo jednom pošalju zahtjev da se uključe u igru”.

Kada se osnovao Facebook internet je bio krcat pravila ponašanja na ovoj društvenoj mreži, jer kao i u pravom životu, tako i u virtualnom svijetu postoji nešto što se zove pristojan način komunikacije. Jedno od početnih pravila bontona na Facebooku bilo je primjerice da nije baš normalno svima pokazati sliku vašeg kućnog ljubimca samo zato jer je dobio nagradu na nekom natjecanju. Stvari koje su nama zanimljive, ne moraju biti zanimljive i drugima.

Stoga, primijetite li da imate sve manje prijatelja na Facebooku, prije nego što zaključite zašto vas je netko skinuo s liste, pokušajte se prisjetiti koliko ste puta tu osobu obavijestili da vas je ugrizao vampir. Svakome iole prisebnome s tim bi se porukama popeli na vrh glave.

(jutarnj.hr)

 

Leave a Reply

*

captcha *