Posmatrano prema odjeljcima, prema namjeni potrošnje, u januaru ove u odnosu na decembar 2011. godine najviše su porasle cijene u odjeljcima: komunikacija – za 1,6 odsto, prevoz 0,8, hrana i bezalkoholna pića 0,6, te stanovanje, voda, električna energija, gas i drugi energenti za 0,2 odsto.

“U istom periodu prosječno smanjenje potrošačkih cijena zabilježeno je samo u odjeljku rekreacije i kulture – za 0,2 odsto”, istakao je zamjenik direktora Agencije Fadil Fatić  na konferenciji za novinare u Sarajevu.

Prema njegovim riječima, najveći prosječni godišnji rast cijena je zabilježen u odjeljcima alkoholna pića i duvan – za 10,2 odsto, prevoz za 6,3, stanovanje, voda, električna energija, gas i drugi energenti za 3,2, restorani i hoteli za 2,7 odsto, te hrana i bezalkoholna pića za 2,5 odsto.

Na mjesečnom nivou najveći rast cijena imale su banane, paprike, krastavci, grožđe, paradajz, patlidžani i tikvice, mahunarke, kokošija jaja, mladi sir i kuhinjska so. “Najveći mjesečni pad cijena bio je kod maslinovog ulja, svinjskog mesa, zelene salate, masti životinjskog porijekla, sušenog voća, šećera, agruma, oraha, badema i lješnjaka, crvenog, bijelog luka i prase, te kupusnjača”, dodao je Fatić.

On je napomenuo da su na godišnjem nivou najveći rast cijena imali kokošija jaja, lubenice i dinje, mahunarke, bobičasto voće, džemovi, kompoti i sirupi, patlidžani i tikvice, maslac, začinsko bilje, konzervirana riba i pekarski kvasac, dok su najveća godišnja sniženja cijena imali luk, bijeli luk, krompir, kruške, banane, paprike, trešnje i višnje, paradajz, marelice, grožđe i zelena salata. Srna

 

(capitalba)

Leave a Reply

*

captcha *