Latinicu uče od trećeg razreda u drugom, a engleski u prvom polugodištu

Roditelji osnovaca smatraju da je to najbolji primjer da obrazovanje pred djecu postavlja zadatke koje oni ne mogu da savladaju. U njihovo vrijeme to, kažu, nije bilo tako.

– Ako dijete od prvog do petog razreda ima toliko zadaće da kod kuće mora satima da sjedi i piše, a pri tom mnogo šta ne može da uradi bez da roditelji stalno rade sa njima, onda je gradivo prevelik zalogaj za njihov uzrast ili za fond časova koji imaju. Došli smo u situaciju da dijete ne može da bude dobar đak bez značajne pomoći – smatra jedan od roditelja.

 
Ocjenjivati i učitelje

Udruženje učitelja „Slovarica“ pokrenulo je, kažu, inicijativu da se u RS što prije odrede jedinstveni kriterijumi za ocjenjivanje učitelja, učenika, ali i za prijem radnika u radni odnos. Kako ističu, neophodno je vrijednovati kvalitet kadra i rada sa djecom jer se već u osnovnom obrazovanju pokazuju ozbiljni problemi koji su nastali zbog različitih aršina.

Djecu, dodaje, škola nepotrebno opterećuje time što ih tjera da uče engleski prije nego što su naučili pismo koje im treba da bi ga koristili.

Engleski jezik tako osnovci počinju da uče od početka trećeg razreda, dok latinicu uče tek od drugog polugodišta istog razreda. Učitelji i pedagozi jednoglasno odgovaraju da to ne bi trebalo da bude problem za djecu jer planovi i programi predviđaju da se u tom uzrastu engleski radi samo usmeno.

– Tačno je da se jezik počinje učiti prije nego što se savlada pismo, ali u tom razredu djeca ne pišu, odnosno ne bi trebalo da pišu engleski. Pisanje počinje tek u petom razredu, a u tom uzrastu oni rade govorne vježbe i igrice, što ne zahtijeva poznavanje pisma. Ako se to dešava negdje, onda je to greška nastavnika, ali mi nismo imali takvih primjedbi – kaže savjetnica za razrednu nastavu Pedagoškog zavoda RS Dragica Ožegović.

Ni nastavni kadar ne vidi ništa nelogično u takvom planu učenja stranog jezika, potvrđuje predsjednik Udruženja učitelja „Slovarica“ Radovan Mitraković.

 – Problema može biti u odstupanju pojedinih profesora, koji forsiraju djecu da pišu. I meni su se neki prijatelji, roditelji žalili na takav problem.

Međutim, to nije problem samo sa engleskim jezikom. Mislim da je naše osnovno obrazovanje u cijelosti suočeno sa nekvalitetnim kadrom i da su roditelji nezadovoljni i zbog toga – kaže Mitraković.

Roditelji se žale da djeca ne dobijaju dovoljno znanja u školi i da moraju previše da rade sa njima kod kuće i zbog toga što ima sve više učitelja i nastavnika koji ne rade dovoljno dobro sa decom. On smatra i da su planovi i programi rada u razrednoj nastavi preobimni i da djeca uče i dosta nepotrebnog gradiva, a sve to posljedica je uvođenja zapadnog sistema obrazovanja, ali u mnogo lošijim domaćim uslovima.

 S tim se ne slažu drugi učitelji i pedagozi. Mnogi od njih upozoravaju da i roditelji imaju sve manje vremena pa i volje da rade sa djecom, pa proporcionalno očekuju više od škole i nastave.

 – Koliko će neko morati da radi sa djetetom kod kuće zavisi dosta od samog djeteta, ali i od roditelja. Nemam utisak da se plan i program ne stiže obraditi u školi pa se „natovari“ djeci i roditeljima kod kuće – objašnjava jedan učitelj.

 U Pedagoškom zavodu RS ističu da ni oni ne smatraju da u prva tri razreda osnovne škole učenici ne mogu da savladaju gradivo jer je preteško. Kako kažu, iskustvo pokazuje da učenici u tom uzrastu postižu dosta dobre rezultate, a više problema imaju u starijim razredima.

 

(depoba)

Leave a Reply

*

captcha *